onsdag 7. juli 2010

Salvador: dag 3 i prosjektet

I dag igjen kom jeg til arbeid paa brasiliansk vis. Det skulle visst ikke saa mye til foer jeg ble vant til lokale skikker (eller saa har jeg problemer med aa venne meg av med fleksitid).

Altsaa, det er jo ikke krise. Undervisning starter jo ikke foer 09.30, og frem til da leker man bare og henger og prater litt. Og i og med at jeg ikke kan saa mye portugisisk enda (men jeg laerer stadig), saa har jeg ikke saa mye aa bidra med uten min phrasebook. Den kommer best til nytte etter 09.30.

Dagen i dag fikk jeg vaere sammen med smaattingene paa 3-6 aar. Det var veldig koselig. De pratet og pratet, og jeg pratet tilbake. Paa norsk. Vi hadde det kjempehyggelig! Lekte, sang, hoppet paa fanget og danset. Vi fargela frukt og sa de engelske navnene. Og saa lekte vi med Mr. Pig og Mr. Mouse og sang Itsy-bitsy spider og Ten Little Indians. Jeg lot vaere aa kommentere paa om det var helt politisk korrekt aa si indianer, og om det ikke egentlig heter native americans. Debatten om Lille Hoa for et par aar siden ligger fortsatt friskt i minnet.

Har etter noen dager i prosjektet skjont at det er et SFO-lignende opplegg. Halvpartene av barna gaar paa skolen om morningen, og halvparten gaar om ettermiddagen. For de minste er prosjektet en slags barnehage. Det er 4 klasser. En er fra 3-6, og saa er det to mellomklasser for de mellom 7-11 tror jeg. Den siste klassen er det ungdommer i. De er veldig festilge (og det er selvfoelgelig de som sa at jeg ligner paa Beyonce).

Har endelig faatt til aa laste opp bilder, saa her kommer et par av smaattingene i dag:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilbakemeldinger? Tips?