Saa var vi tilbake i Fortaleza! Hit kom vi mandag kveld. Siden da har vi softet paa stranden og plasket i bassenget. I gaar reiste Elisabeth hjem og det var trist og rart. Vi er naa fire igjen, og om et par dager er ferien ogsaa over for oss. Hjemreisen er paa sondag, og de siste dagene er satt at til intensivsoling (vi startet i gaar og alle fikk en fin roedfarge), gavehandling og FORTAL!
Fortal er en aarlig karnival-lignende festival i Fortaleza. Man kjoeper noen fargerike t-skjorter for en dyr penge, og alle som har paa seg en saann offisiell skjorte faar vaere med paa festen! Vi har kjopt en fin neongroenn en, og den skal gi oss inngang, fri bar og mat paa ett bestemt omraade. Fra det omraadet skal vi skal se paa en parade med konserter og dansing og greier og saann. Etter paraden blir det visst konserter paa omraadet. Tror jeg.
Oppvarmingen til festivalen startet med en stor fest i gaar. Der var selvfoelgelig vi, og det var konserter og mange forskjellige klubber paa en stor utearena. Noen av oss kastet inn haandkledet kl. 02.00, mens andre var hjemme kl. 06.00 foer de avsluttet kvelden med nattbad i bassenget utenfor leiligheten!
I kveld starter selve festivalen, og kl. 18.00 blir vi hentet til voerspiel hos en venn av Juliana. Selve paraden starter i 20-tiden. Etter det aner jeg ikke hva som skjer, men tipper det blir noe som ligner dette:
torsdag 22. juli 2010
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Tilbakemeldinger? Tips?