søndag 27. juni 2010

Rio de Janeiro - ankomst

Etter om lag 24 timer på fly og flyplasser er vi omsider fremme!

Vi kom til hotellet i 10-tiden, der første pulje ble møtt av noen litt hissige vakthunder. I løpet av de første to timene i Rio hørte vi fem av det vi trodde var skudd fra favelaen, som ligger et par hundre meter unna. Vi har jo hørt at det er så skummelt der borte og har vært forberedt på det værste!

En kort reality check senere skjønte vi at det slettes ikke var skuddveksling, men fyrverkeri. I favelaen brukes fyrverkeri for å varsle beboerne om når politiet kommer. Man skal jo lære litt hver dag, og i dag har vi lært oss forskjellen på lyden av fyrverkeri og lyden av et pistolskudd.

Vi var en lærdom rikere, og Ipanema stod for tur:






Så var det tid for lunsj, og i dette spennende landet fikk vi denne overraskelsen servert sammen vår bestilling av "mixed grill":





Vi er fortsatt litt usikre på om denne kom fra en sau eller gris og er åpne for forslag!

Denne dagen har som enhver kan forstå vært full av nye inntrykk, opplevelser og gastronomiske underfundigheter. Nå bærer natten oss videre ut i Rios sambajungel. Vi er klare for eventyr!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilbakemeldinger? Tips?